Toyota představuje nové sportovní kupé. Přivítejte model Supra

[1978] Automobilka Toyota představuje nové sportovní šestiválcové kupé. Na domácím trhu se jmenuje Celica XX, pro exportní trhy vůz nese název Celica Supra. 

Toyota představila na autosalonu v Tokiu nový model Celica XX, který nese pro exportní trhy název Celica Supra. Vůz vychází z druhé generace modelu Celica, ale je zde jeden podstatný rozdíl. Pod přední kapotu se nastěhoval šestiválcový motor a právě kvůli němu musela být přední část prodloužena. Celkově toto kupé měří na délku 4615 mm.

Na výběr jsou dvě varianty. Ta menší je dvoulitrová (1988 cm3) a disponuje výkonem 125 koní. Větší alternativa má objem 2563 cm3 a její maximum je 110 koní. V obou případech automobilka použila elektronické vstřikování paliva. Tyto šestiválce tak jsou vůbec první motory, u kterých došlo v případě Toyoty k nasazení této moderní techniky. Standardem je pětistupňová manuální převodovka.

Vzpomínáte? Alfa Romeo Protéo má všechno. Je to kupé, spider i čtyřkolka

Podvozek využívá na přední nápravě zavěšení MacPherson, zadní náprava se ale liší podle zvoleného motoru. Dvoulitrové provedení používá tuhou nápravu, vůz s větším šestiválcem má vzadu víceprvkové zavěšení a může mít vzadu také samosvorný diferenciál. Brzdy jsou kotoučové na obou nápravách.

Protože Toyota Celica Supra chce být rychlým luxusním GT, odpovídá tomu také výbava. V té může být třeba elektrické stahování oken, centrální zamykání, střešní okno nebo dokonce tempomat. Samozřejmostí je také třeba rádio se čtyřmi reproduktory. Vůz se vyrábí v japonské továrně Tahara.


Mezitím v roce 2019

Celica Supra z roku 1978 byl první automobil, u kterého Toyota použila označení Supra. Následovalo několik dalších generací a teď přišla generace nejnovější. Na té Toyota spolupracovala s BMW, takže novinka používá shodný základ jako BMW Z4. Jenže Z4 je kabriolet s plátěnou stahovací střechou, zatímco nová Supra má karoserii klasického kupé.

Toyota nabídne čtyřválcové verze, ale ty se do Evropy vozit nebudou. Pro evropské trhy je určené výhradně vrcholné provedení osazené řadovým třílitrovým šestiválcem naladěným na 340 koní a 500 Nm. Manuální převodovka je ovšem pro nejnovější Supru zapovězená. Standardem bude výhradně osmistupňový automat. Na druhou stranu ale evropské varianty budou mít vždy také aktivní zadní diferenciál. Stovku zvládne nastupující Supra za 4,3 sekundy. Pokud máte zájem, příliš dlouho čekat nebudete. První zákaznická auta přijdou do Evropy už v létě.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *