Delahaye 135 MS Ghia-Aigle: Šestiválcová elegance z Geneva Motor Show 1950

[1950] Geneva Motor Show 1950 se stala dějištěm premiéry velmi zajímavého kupé. Delahaye 135 MS Ghia-Aigle je nádherný a nesmírně elegantní automobil.

Kdo zavítal na Geneva Motor Show 1950, ten si mohl prohlédnout kromě jiného také nádherné kupé, o které se postarala švýcarská karosárna Ghia-Aigle. Ta vzala podvozek Delahaye 135 MS z roku 1949 a ten osadila celokovovou čtyřmístnou karoserií. Karoserie je velmi aerodynamicky tvarovaná a nabízí hned několik zajímavostí. Na první pohled zaujmou především výklopné kryty drátěných kol o velikosti 17″, ale také absence středového sloupku.

Luxusní kupé je dlouhé přes pět metrů. Přesně řečeno má karoserie rozměry 5020 mm na délku, 1930 mm na šířku a 1480 mm na výšku, přičemž rozvor náprav dosahuje 2950 mm. Hmotnost je ovšem relativně příznivá, neboť se pohybuje kolem 1,7 tuny.

Vzpomínáte? Hispano Suiza Dubonnet Xenia: Avantgarda v leteckém stylu

Výbava je maximálně luxusní. Uvnitř samozřejmě nemůže chybět množství dřevěného obložení. Za pozornost stojí i dvě vnitřní kliky na dveřích. Toto řešení umožňuje jednoduché otevření dveří jak pro pasažéry vpředu, tak pro cestující sedící ve druhé řadě.

Pohon tohoto luxusního automobilu obstarává řadový šestiválec o objemu 3,6 litru. Ten je osazen třemi karburátory a nabízí výkon 150 koní. Spojený je s automatickou převodovkou. Díky poměrně vysokému výkonu i propracované aerodynamice se vůz umí rozjet až na 180 km/h.


Mezitím v roce 2019

Delahaye 135 MS Ghia-Aigle je sice velmi krásný automobil, ale protože jich mnoho nevzniklo, není příliš známý. Za pozornost ovšem rozhodně stojí skutečnost, že se se svými rozměry v podstatě vyrovnává dnešnímu BMW řady 7. Mimochodem sedmičkové BMW nedávno prošlo faceliftem a o 69 let později si ho budou moci také prohlédnout návštěvníci ženevského autosalonu. Jen tedy to pojetí tehdejší a současné elegance se trochu změnilo.

BMW 7 v rámci nedávného faceliftu dostalo gigantické ledvinky, které vzbudily hodně intenzivní reakce, ale zákazníkům se zřejmě líbí. Zejména těm čínským. Kromě modelu 7 jako takového si v Ženevě budeme moci prohlédnout i „úpravu“ od společnosti Alpina. Model B7 také dostal zmíněné obří ledvinky, ale pod svou kapotou ukrývá osmiválcovou strojovnu, která se od motoru Delahaye 135 hodně liší. Karburátory vystřídala turba a jednoduchou masivní techniku precizní technologie. B7 tak nabídne výkon 608 koní a maximálku 330 km/h.

Foto: Motorbase, Alpina

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *