Citroën Technospace: Nové C4 Picasso dostane neobvyklou masku s rozdělenými světly

[2013] Automobilka Citroën představí na autosalonu v Ženevě koncept Technospace, který ukazuje podobu nové generace modelu C4 Picasso. Novinka zaujme na první pohled svou netradiční přední částí. 

Geneva Motor Show 2013 se stane dějištěm premiéry konceptu Citroën Technospace. Tahle novinka předznamenává podobu nastupující generace C4 Picasso a hned po zveřejnění prvních obrázků je zřejmé, že to rozhodně nebude nezajímavý automobil. Důvod je prostý. Vůz dostal nevšedně tvarovanou přední část s horizontálně rozdělenými světly. Líbí se vám?

Reakce na toto řešení jsou různé a těch negativních rozhodně není málo. Futuristický design je ale jen jednou částí toho, co má koncept Technospace prezentovat. Nová studie totiž stojí na zbrusu nové platformě EMP2, která vynikne svou flexibilitou a která přinese v případě C4 Picasso úsporu nejméně 70 kg. Oproti staré generaci Picassa je Technospace trochu kratší, ale má o 55 mm delší rozvor náprav, což slibuje více prostoru v interiéru.

Vzpomínáte? Francie může konečně usednout za volant. Přijíždí Citroën 2CV

Kromě předních rozdělených světel zaujmou také koncová světla s 3D efektem a provedení interiéru, kterému dominuje digitální přístrojový štít umístěný uprostřed. Použitý displej má velikost 12″.


Mezitím v roce 2019

Citroën Technospace se představil na ženevském autosalonu před šesti lety a hned o pár měsíců později přišlo sériové C4 Picasso, které ještě v roce 2013 zamířilo do prodeje. Po stránce designu se nezměnilo téměř nic, přestože někteří novináři nešetřili na téma designu kritikou. Jenže někdy se odvážná řešení vyplatí. Dnes už víme, že Technospace byl pouze začátkem změny designu celé automobilky Citroën, protože koncepci s rozdělenými světly postupně přebraly všechny modely značky. A nakonec i jiným výrobcům se toto uspořádání zalíbilo.

Jeep přišel těsně po Citroënu s podobně řešenou přídí u modelu Cherokee páté generace. Bohužel pro fanoušky zvyklé na předchozí hranatou generaci to byl až moc velký skok, takže automobilka později v rámci faceliftu světla u Cherokee zase sjednotila. U Technospace se ale inspiroval také Hyundai Kona a nejnověji aktuálně představená Škoda Kamiq. Samozřejmě v případě Škody už žádné kritické hlasy nezaznívají. Lidé si zvykli a reakce veřejnosti (i té odborné) na přední část koncepčně identickou s tolik kritizovanou studií Technospace jsou daleko pozitivnější, než tomu bylo u Citroënu. Časy se zkrátka mění.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *