Automobilky musí reagovat na ropnou krizi. Volkswagen představuje elektrický Golf

[1976] Když v roce 1973 naplno nastoupila ropná krize, bylo jasné, že automobilky musí přehodnotit to, jaká auta nabízí. Volkswagen se kromě úspornějších motorů rovnou pustil do vývoje elektromobilu postaveného na základech modelu Golf. 

V roce 1973 automobilový svět, a nejen ten, nepříjemně překvapil nástup ropné krize. Bezstarostná instalace čím dál výkonnějších motorů bez ohledu na spotřebu je minulostí, automobilky musí více než kdy jindy řešit, kolik jejich modely spotřebují paliva. Samozřejmostí jsou menší a úspornější motory, nicméně někteří výrobci jdou ještě dále. Třeba Volkswagen se pustil do vývoje čistokrevného elektromobilu, který nakonec také postavil. Vychází z populárního modelu Golf.

Elektrický Golf vypadá na první pohled úplně stejně jako běžná verze. Jenže pod svou kapotou místo spalovacího motoru ukrývá elektromotor disponující výkonem necelých 20 koní. Zajímavě jsou řešené 13,4kWh akumulátory uložené pod zavazadelníkem tak, aby je bylo možné snadno vyměnit za dobité a posádka nemusela ztrácet čas při dobíjení.

Vzpomínáte? IRVW 3: Supermoderní Volkswagen Arteon z osmdesátých let měl všechno

Nejvyšší rychlost elektrického prototypu činí rovných 100 km, na jedno nabití elektrický Golf ujede zhruba 50 kilometrů. Sluší se podotknout, že elektromotor váží plných 80 kg. Jak to bude se sériovou výrobou, to je zatím ve hvězdách. Volkswagen tento elektromobil postavila hlavně kvůli testům reálného použití. Uvidíme, zda se nakonec chytne.


Mezitím v roce 2018

Nechytl, přestože automobilka Volkswagen v rychlém sledu vyslala po první generaci VW Golf elektrické verze i dalších generací. A i když v se v současnosti prodává jak elektrický Golf, tak elektrický up!, o nějakém masovém rozšíření nemůže být vůbec řeč. Ale to se velmi pravděpodobně rychle změní. Příští rok totiž dorazí první sériový hatchback postavený na platformě MEB, který v současnosti dokončuje své testy.

Na oficiální informace je zatím ještě brzy, podle dřívějších zpráv by ale chystaný elektromobil měl zvládnout na jedno nabití přes 600 km. Výkon použitého elektromotoru je 170 koní a kapacita baterií až 110 kWh. Elektromobily evidentně prodělaly za posledních několik desetiletí značný pokrok, tak uvidíme, zda se (nejen) Volkswagen s chystanou novinkou navazující na stařičký elektrický Golf tentokrát prosadí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *